lördag 22 februari 2014

Skapa snabbt och enkelt ett nytt dokument "Docs Quickly".

Det har varit lite tyst här på min chromeblogg ett tag. Senaste inlägget var kring min nyinskaffade Chromemebook. Om någon nu undrar så är jag om möjligt ännu mer förtjust i maskinen än vad jag var när jag skrev det inlägget.

Nu är det dags att gå vidare med bloggen och tipsa om tillägg och appar som gör ditt liv med webbläsaren Chrome (eller chromebook) ännu enklare.

En mycket vanlig syssla framför datorn är att behöva skapa ett dokument (ordbehandling, kalkyl eller kanske rent av en liten presentation).  Tidigare så var jag tvungen att först öppna drive (eller gå till min startsida), men nu ger mig det här tillägget en liten knapp i verktygsfältet som enkelt låter mig skapa ett nytt dokument. Bekvämare och enklare kan det knappast bli.
Tillägget heter Docs Quickly och du hittar det här på Chrome Web Store



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar