fredag 20 december 2013

Återstart för Chromebloggen!

Den här bloggen har legat i träda en tid, men nu är det dags att dra liv i den igen. Som rättrogen Googlian så är ju chrome mitt självklara val vad det gäller webbläsare. Det förvånar mig faktiskt att inte alla kör den fö jag har svårt att tänka mig en bättre läsare. Den är i princip hela min arbetsplats i datorn, det är inte mycket jag i dag gör utanför webbläsaren.




Några punkter som gör att jag tycker Chrome är så suverän.

  1. Snabb
  2. Plattformsoberoende
    Finns till alla de vanliga operativsystemen (väljer man chromebook så är den centrum för hela användadet).
  3. Gott om nyttiga och funktionella tillägg och appar som förenklar mitt liv vid datorn.
  4. Möjlighet att använda olika användarkonton
  5. Synkroniserar inställningar mot "molnet"
    Vilket gör att jag alltid har "min dator" med mig, allt jag behöver göra är att logga in på mitt konto.





Följer du bloggen så kommer du att få läsa om tillägg och appar som jag tycker är bra och som jag använder mig av. Givetvis kommer det också att bli ett och annant allmänt tips kring Google Chome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar